equiterapeut

Jag har nästan glömt bort hur roligt det är att ha två (egentligen tre men den Sebbe är ganska långt bort tyvärr) hästar och hur lång tid det tar. Jag vill ge båda lika mycket kärlek och det tar flera timmar för mig haha. Igår var equiterapeuten Monica här och denna gång fick Spättan var med. Hon var lite sne men det gick lätt att fixa till eftersom hon inte har jätte mycket muskler. Annars kändes hon fin men fick massage och akupunktur Hon var helt slut efteråt.

Idag joggade jag henne lite lätt i ridhuset för att hon skulle röra på sig lite. Det var alldeles för mycket intryck med två andra hästar, hundar som sprang runt, människor som kollade på, ny ryttare och ny plats. Hon var väldigt spänd men slappande av i slutet och blev mjuk och fin. När hon får mer muskler, mer balans och lär sig slappna av så kommer hon bli så jäkla fin. Det är ett långsiktgt projekt men jag kan redan se en glimt av framtiden. 

Såret och infektionen Sparkling fick av ett broddtramp har varit envist och har inte velat försvinna. Jag har skött om honom som en bebis och nu är det snart helt bra *peppar peppar*. Jag joggade honom idag och han var väldigt spänd och taggad. Jag började fundera på hur länge jag skulle sitta kvar.... haha. 

Morondagens planer: Jobba för Helena Persson på Sundby Gård - Rida två hästar, ta hand om mina egna samt rida Sparkling och jobba på Hogsta 16-20. De blir en fullspäckad dag i hästens tecken precis som jag vill ha det!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Astrid

Hej! Googlade lite Prestige D1 och kom in här. Undrar två saker om din sadel. När Carsten tyckte att din gamla sadel var lite för smal men bara på ena sidan, anpassade han prestigen något efter att din häst var olika på höger och vänster sida eller funkade det bara bra med sadeln ändå? Sen undrar jag om du har en 17" eller mindre?

Tack!

2016-12-16 @ 16:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0