Ängeln & Monstret

Hej hoppas allt är bra med er läsare! Själv har jag fått influensa: halsen svider, huvudet dunkar, febern kommer och går och kroppen känns helt slut. Jag blir så arg för jag har verkligen ingen tid att vara sjuk! Min logik är att om jag kan äta, dricka och gå ganska ordentligt så är jag inte sjuk. Det är ju inte så att jag tagit det lugnt för att bli bättre, utan jag kör på i samma tempo och har inte tiden att ligga på soffan. Jag har studerat hela förmiddagen, varit i stallet på eftermiddagen och jobbat på Hogsta 16-20. Då jobbade jag mest i stallet och det innefattar mockning till flertal hästar, hästskötsel, puts av utrustning m.m. 

Sparkling fick ta det lugnt idag för han har gått ganska mycket de senaste dagarna (igår tränade vi bommar och små hopp). Spitfire som vilade igår fick idag ridas i sommarhagen. Kan ni förstå min lycka att ha en häst jag kan rida ut på, där jag kan slappna av och känna mig säker? Hon är helt underbar. När hon kom för mer än vecka sedan så tyckte hon att det var jobbigt att bibehålla galoppen men idag ville hon inte göra något annat än just det. 

Vill ni veta en rolig sak? Min mamma och jag skulle gå en promenad med hästarna häromdagen. Kan ni gissa vilken häst min ej hästvana mamma fick ta? Spättan. Vi kallar Spitfire för ängeln och Sparkling för monstret haha. Min mamma fick alltså ta den gröna unghästen och jag den äldre erfarne hästen. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0