Träning för Nina

Sparkling var på fantastiskt fin på dagens träning för Nina! Han har ju blivit lite av en tickande bomb på sista tiden men idag använde han energin till att verkligen få in bakbenen under sig och var väldigt ambitös och arbetsvillig. Vi tränade på galoppslutorna som jag ofta glömmer att rida i på tävling. Jag måste få upp honom på yttertygel, runda honom i innersidan med innerskänkeln och aktivera galoppen. Bytesserierna satt som en smack idag. Vi gjorde många diagonaler på raken och det kändes plätt lätt. Där måste jag tänka "less is more" hela tiden. 
 
Imorgon blir det träning igen för Nina! Då blir det mer fokus på galopp piruetterna. Vi gör nog några bytesserier också för att skapa säkerhet och rutin. Jag hoppas min mamma följer med och filmar lite. Kram!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0