Träning för Liane Wachtmeister

Idag tränade jag och Sparkling för Liane Wachtmeister. Jag fick lite bråttom att rida fram honom eftersom jag jobbade, därför var han lite motstretig och stark i början av träningen. Men när han blev varm i kroppen så mjuknade han och blev super duper fin! Vi arbetade med hans form, att nackstycket ska vara den högsta punkten (han knäpper gärna av i mitten av halsen och har det som högsta punkt). Bytesserierna satt som en smäck och även galopp piruetterna! I slutet arbetade vi med hans skritt som jag har egentligen störst "problem" med. Han har lätt att gå i passgång om jag samlar för mycket eller inte är tillräckligt följsam. Vi fick till några fina skritt piruetter och den samlade skritten men den måste vi arbeta vidare med för att den ska bli bra. Liane är övertygad att vi kommer få skyhöga poäng på tävling när vi sätter programmen utan större missar. Hon verkar väldigt förtjust i min lilla Sparris. Liane berömde min sits och min följsamhet med hästen, en sådan kommentar får man ta åt sig! Det är svårt att förstå ibland att jag får rida en så fantastiskt fin häst som Sparkling. Känslan han ger mig som ryttare är MAGISK.

Det var faktiskt inte det enda jag gjorde under dagen. Jag började jobba vid kl 7 i stallet och fodra samt tog ut alla hästarna. Vi hade en städdag i stalldelen "oktagon" så vi mockade, tog ut det rena spånet ur boxarna och tvättade med högtryckstvätt. När boxarna var relativt torra satt vi in spånet igen. Vi mockade åt alla kunder som köpt det, sopade stallgångarna, la in insläpp och lunchfodrade. Sedan red jag lektion för Liane och direkt efter tog jag och Bianca in alla hästarna och fodra. Eftersom jag inte hunnit fixa allt åt Sparkling fick jag göra det efter jobbet. Jag kom hem 19.30. Godnatt!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad gjorde ni för att ni han skulle ha nackstycket som högsta punkt? Har själv liknande "problem2 med min häst

2016-08-27 @ 16:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0