Tävling Vallentuna

Gårdagens tävling gick faktiskt väldigt bra även fast det inte såg så bra ut resultatmässigt. Bästa tränaren Nina följde med och coachade oss samt groomade! När vi kom fram till tävlingsplatsen spöregnade det och underlaget på tövlingsbanan var vattendränkt. På framridningen kändes Sparris super super fin! Det är en sådan trygghet att ha med Nina på tävling, för då kan jag slappna av och hon hjälper mig få in Sparkling i ramen. 

Inne på tävlingsbanan var Sparkling väldigt fin, trots att underlaget var blött så var han framme för skänkeln och fokuserad på mig. Travdelen i programmet kändes jätte bra men i skritten tappade vi en massa poäng (den samlade skritten, skrittpiruetterna och den ökade skritten). Jag vågade inte satsa i ökningarna för jag trodde han skulle halka. I galoppen misslyckades vi med den första galopp piruetten, där kan jag skylla på mig eftersom jag inte visste hur mkt jag kunde samla honom pga underlaget. I bytena i vart fjärde fick han någon insekt i ansiktet för han kastade med huvudet - som han aldrig gör vanligtvis. Vi satte bytena i vart tredje och fick en 8:a av en av domarna! Som vi kämpat med dem! 
 
Domare H: 62.105%
Domare C: 65.395%
Domare M: 63.421%
Slutgiltiga resultatet: 63.640%
 
Omdömena varierade mycket mellan 4-8poäng. Det kostar alldeles för mycket att göra fyra (och några små) stora kostsamma missar. En domare skrev kommentaren: "Elegant häst med förtjänster". Det är roligt att se att vi ha kapaciteten att rida på en riktigt hög % i dessa klasser den dagen vi sätter allt. Just nu koncenterar vi oss inte på en bra % och placeringar utan mer på att få erfarenhet och rutin. Jag vet att jag har en fantastisk häst och jag vet att vi kommer ta oss långt tillsammans. Ge oss lite mer tid så ska vi visa er!
 
En ryttare med ett leende på läpparna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0