Min studsboll

I förrigår hälsade jag på Hedda & Brave Heart. Jag fick träffa och rida min älsklings ponny igen och jag var nära tårar ett tag. Jag älskar att rida Braven. Han är en stor häst i litet format som är så ambitiös och bara "vill vill vill" med massa energi. Han har ju lite attityd också det gör honom väldigt charmig. Jag saknar honom varje dag. 

Igår fick jag sovmorgon... vakna kl 7 ändå. Sparkling hade vilat i två dagar så han fick ett lösgörande pass med bommar och studs. Han tyckte det var så otroligt roligt och bockade varje gång efter ett hinder. Han kändes som en studsboll hela tiden.  På kvällen åkte jag till Mall of Scandinavia med min kompis Ossian där vi åt middag på Vapiano och såg på bio - Suicide Squad.

Idag fick jag sovmorgon igen, men den här gången vaknade jag vid 10.30. Jag minns inte senast jag sov så länge. Det känns faktiskt som ett slöseri av dagen när man sover hela förmiddagen, men ibland måste man få sova ut. I eftermiddag väntas ett dressyr pass i ridhuset med Sparkling. Vid kl 17 kommer veterinären och vaccinerar honom mot botulism. Jag ska också försöka gå ut och springa på kvällen, vi får se om det händer haha. 

Ha en bra dag!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0