Tävling Filipstad

DEBUT  - FEI Individuella Mästerskap för Unga Ryttare

På framridningen var han inte riktigt framme för hjälperna och jag vill inte gå på honom för mycket eftersom han skulle spara krafterna till att gå två klassern på samma dag. När vi gick till collectingring, vilket var på utebanan utanför ridhuset så fick han plötsligt mycker mer energi. 

Inne på banan så var han inte riktigt mellan hand och skänkel samt dåligt rund i sidorna. Det gjorde att vi gjorde urusla volter och skolor. I två av hörnen så var underlaget bottenlöst och han snubbla till där varje gång så jag vågade inte gå ut i dem ordentligt. Detta resulterade att jag inte kunde förbereda alla rörelser. Nerverna spökade på mig och jag glömde bort programmet (-2 poäng), jag tabbade mig helt i båda halvpiruetterna (koefficient) och det blev ett missförstånd i bytena i vart tredje. Shit vad besviken jag var på mig själv, men jag var väldigt nöjd med Sparkling. Vi gjorde en bra ryggning, galoppökning, inridning och avslutning. 

Resultatet blev 62,275% och kom på förstaplats av två startande, haha vilken bragd.


 
DEBUT - FEI Prix S:t Geroges

Jag valde gå med honom i 15min + rida ca 20min som framridning. Jag valde även att vara rida fram på utebanan vilket var ett bra val. Jag koncentrerade mig på att få honom att bjuda framåt bättre, runda honom i sidorna och höja formen. 

Inne på banan kändes det mycket bättre än första klassen! Dock så släppte underlaget fortfarande och det var riktigt surt. Travökningar var suveräna, vi satte alla bytena, inridningen och avslutningen var bra. Jag "glömde" rida i skrittpiruetterna, halvpiruetterna blev kaos och öppnorna blev inte bra eftersom jag inte kunde förbereda dem i hörnen. Sparkling var super duktig. Fick höra av sekreteraren till en av domarna att hon tyckte att min häst var fantastiskt fin, det är alltid roligt att höra!
 
Reultatet blev 63,246% och det är 0,75% från ett kval till SM.
 


Jag kan kanske ge mig själv en liten klapp på axeln eftersom vi precis debuterade på denna nivå. Vad ska jag förvänta mig? MEN jag vet att det finns så mycket mycket mer att hämta och jag ser fram emot att jaga SM kval i framtiden. 


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0