4st torv balar

Hej på er! Dagen har verkligen flugit iväg och nu är jag helt slut. Var i stallet imorse för att ta ut Sparris samt fixa alla stall sysslorna. Direkt efter åkte jag till Hogsta Ridsport för att köpa KRAFFT Groov 125, 4st torv balar, Effax leather combi och vita handskar från roeckl. Nu kanske ni tänker: Victoria, vad ska du med torv till? Jag ska förklara för er. Vid insläpp åkte jag och mamma till stallet för att fixa Spaklings nya hage. Vi kapa av ca 1/5 (ett hörn) av hagen med hjälp av platsstolpar och elstängsel. Vi flyttade ingången till andra kortsidan och fyllde de uttorkade hålen med torv. Det blev faktiskt väldigt bra!

Tack så mycket för alla tips igår! Vi funderar fortfarande vad vi ska göra av den skadade delen av hagen. Just nu är den ju "avkapad" men till slut måste vi göra någonting åt det. Det är för torrt för att platta ut med spade/kratta och grus kan vi inte investera själva i när det gäller en så pass stor del av hagen. Problemet med marken är att den blir torr väldigt snabbt och jätte blöt bara på vissa ställen. Pappa pratade om att man skulle kunna gå och slå med men en hacka, sedan lägga på torv/jord, lägga grus bara en liten del av öppningen och sedan låta marken vila. Men just nu finns det ingen chans att min häst ska gå på den marken. Jag försöker se långsiktigt.

Imorgon bitti åker jag till stallet och rider ett dressyr pass på Sparris. Därefter får han komma ut i sin nya hage i några timmar innan jag måste ta in honom igen för tvättning och solarium innan vi åker till tävlingen i Filipstad. Jag måste packa och putsa utrustningen också. Vi beräknar att var där runt kl 18 så vi måste åka från stallet efter lunch. Detta blir mitt och Sparklings första meeting tillsammans. 


Skulle ni tycka att det var intressant och roligt om jag filma det mesta under helgen och gjorde en video som jag lägger ut på youtube? Då kan ni hänga med mig på tävling. :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Bea

Hade varit jätteroligt med videomaterial!!!

2016-04-01 @ 22:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0