Helena träning

Idag var det Helena Reje träning igen! Braven som är min gamle trotjänare levererade med ett riktigt bra pass med fokus på lösgörande. I början var han lite stel och "tom" i handen. Vi la mycket tid på att få honom aktiv i bakskärran och fram till handen. Detta gjorde vi bla genom många små tempoväxlingar i alla gångarter samt sidvärtsrörelser. Jag fick träna mycket på att lätta i vänster tygel, då jag gärna vill fastna med handen. I slutet av passet hade jag bra stöd i handen och hans rygg var uppe och rund. 
 
Sparkling var lite stirrig och fjantig under dagens pass och jag vet inte vad orsaken till det var. Vi tränade mycket på att få honom att bära sig själv så jag själv slipper sitta och hålla 600kg häst i handen. Det blev mycket tempoväxlingar i alla gångarter och flytta honom för skänklarna för att få upp honom på ytter tygel. I slutet hade jag honom ärligt framme för skänkeln och han flashade inte (vevar med frambenen - även överdrivet högt) bara utan varje steg kändes i hela kroppen på honom. Den roligaste övningen för dagen var sluta längst diagonalen ett par språng och sedan fortsätta fram i öppna längst medellinjen. Sparly hade stora och luftiga språng! 
 
Träningarna för Helena är alltid veckans höjdpunkt. Helena har sånt fint och klokt tänk kring hästar och ridning. Hon är en väldigt ödmjuk och positiv person också, vilket jag gillar starkt! Sedan jag började rida för henne har min ridning utvecklas enormt. Resultaten jag och mina hästar haft i år på tävlingar är helt otroliga. Inget av det hade varit möjligt utan henne! Tack. ♥
 
Bild från tidigare i somras hemma hos Helena

Kommentarer
Postat av: Louise

Vad heter färgen har du på dina stövlar?
Är det brandy eller brun?

2015-09-19 @ 01:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0