DM & omg 1 ELIT

Hur ska jag börja berätta om min fantastiska helg?
 
Lördagen började med hoppning (små skutt) med Sparkling och sedan bar det av till Tuthammarens anläggning i Uppsala för tävling DM med Braven. Där träffade vi alla i Elit laget för en warm up. Tävlingen gick i programmet LA:P1. På framridningen var han lite grinig mot skänkeln men annars fin. Inne på banan var han full av energi så travdelen blev lite överilat, i vänster öppna sparka han till med bak (var nog för "på" med skänkeln + han är nyklippt) och i båda enkla bytena var han alldeles för explosiv så vi visade inga skrittsteg (det är koefficient på dem). Jag var nöjd men jag vet att vi kunde ha gjort det mycket bättre! Resultatet blev 66,974% och vi vann distriktsmästerskapet. Jag tog guld, Ella tog guld, Evelina tog guld & silver och Ellen tog silver! 
 
 
 
Direkt efter tävlingen och åkte upp till Falun, där vi dagen efter skulle tävla första omgången av Elitallsvenskan. Vi ledde runt hästarna på anläggningen, framridningsbanan och tävlingsbanan. Sedan åkte jag och Ella med våra hästar till en annan anläggning där vi skulle stå uppstallade. Vi fick stå i ett superfint privat stall. På kvällen åt vi middag tillsammans med hela laget, vilket var riktig roligt och trevligt!
 
 
Söndagen inleddes med tidig morgon och en god hotell frukost. Jag och Braven var först ut för dagen samt först i laget. På framridningen var han bättre än dagen innan, alltså mindre diva fasoner. På banan kändes han riktigt fin men det blev några små små missar! Som först ut så satte vi ribban högt - Resultatet blev 73,026% (en domare höll oss på 77,895%).
 
Ella Viebke och Drink Pink gick ut som nr 2 i laget och red på 75.439%. Ellen Hedbys och Indiana Joe gick ut som nr 3 i laget och red på 70.263%. Evelina Söderström och Milady G gick ut som nr 4 i laget och red på 71.842%. Laget red ihop 220.307% och vi vann omgång 1 av Eliten med 29% marginal. Jag och Braven vann individuellt, Ella vann individuellt, Evelina vann individuellt och Ellen tog en andra plats. 
 
 
Ni kan hitta resultaten HÄR!
 
Ni kan läsa artikeln om oss i Tidningen Ridsport HÄR!
 
 
Våra lagjackor är till del sponsrade av Stockholms Ridsport & Stigsbergs Gård!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0