Träning och fina kommentarer!

Igår var det onsdags träning för Helena Reje! Började med Braven som vanligt och shit vad fin han var. Först gjorde vi sperpentinbågar i galopp med små tempoväxlingar och varierad form för att lösgöra honom. Därefter började vi med samling i både galopp och trav. Dessa gjorde vi både på volt, 3kvartslinjen och diagonalerna. Vi avslutade med öppnor och slutor i trav. När jag la ner honom i galopp sedan kände man hur han arbetade från bakbenen ända fram till bettet och hans kropp var helt lösgjord. Älskar när han blir så för då vill jag inte sluta rida. Min lilla svenska mästare. ♥
 
Jag fick en underbar kommentar av en i stallet som red samtidigt som oss: "Dina övergångar är helt otroliga och din ridning.. Det är bara att se och lära".
 
 
Därefter var det Sparklings tur. Först gjorde vi skänkelvikningar i lättridning där jag skulle göra växlingar mellan att samla lite lätt och fram i arbetstrav. Sedan gjorde vi slutor i nersittning där jag skulle göra samma sak med tempoväxlingarna. Vi gjorde samma sak i galopp i slutor och öppnor i trav fast då med växlingar mellan samlad trav/galopp och ännu mer samling. Sedan arbetade vi på volt med förskuten bakdel (typ sluta) där jag varierade samlingen så vi till slut fick piruettkänsla. Vi gjorde också helt otroligt fina byten (jag har börjat få kläm på det där nu!). Till slut var dragläget verkligen a piece of cake! Vi kunde göra alla möjliga övergångar och växlingar i tempot utan problem. När han blir så ärligt framåt så kan man bara "sitta där" och slappna. Detta var helt klart en av de bästa träningarna vi har gjort. Den känslan kan man leva på länge!
 
Fick även jätte fin kommentar från en annan i stallet: "Jag vet inte hur mycket jag kan tillägga men jag måste bara säga att du och Sparkling har sådan harmoni tillsammans. Sparkling är så otroligt pampig och häftig."
 
 
Sånna små kommentarer kan verkligen göra ens dag och värma ens hjärta!
 
Foto: Sanna Svensson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0