Tävling Strömsholm

Jag antar att en del av er redan har sett på instagram/facebook hur det gick på årets sista tävling igår. Jag och Sparkling tävlade en MsvB:4 på Strömsholm. Vi startade som nr 2 i klassen och red kl 15.18. På framridningen försökte jag leka fram den där underbara känslan vi hade på Helena Reje träningen i onsdags genom att rida lite likadant. Skäkelvikningar, öppnor & slutor i galopp och trav med olika tempon och form. Red några cerpentinbågar för att lösgöra honom innan jag började göra skänkelvikning i galopp på diagonalen till medellinjen där jag red rakt fram gjorde byte. Sedan från förvänd galopp (få lite "stutsig" galopp och uppförsbacke känsla) → byte. Ca 10-15min innan start spände vi bågen och han behöll sin härliga energi. Det kändes som vi var samspelta och jag hade hittat dragläget. 
 
När vi kom in på tävlingsbanan fick han syn på juldekorationerna och kastade han sig. Så i det hörnet red jag igenom x antal gånger innan start. Under programmets gång fick jag ställa som tusan i det hörnet. Vi gjorde bra uppridningar, skolor, byten och enkla byten. Två av travlägningarna blev lite misslyckade (bland annat tappade jag stigbygeln i den ena haha), skrittpiruetterna var kastastrofala och ryggningen blev inte bra alls. 
 
Direkt efter ritten fick vi en jättefin kommentar från en medtävlandes mamma som tyckte vi hade sådan fin harmoni tillsammans och det värmde mitt hjärta. Blev överöst med fina kommentarer från andra tävlande och föräldrar om hur otrolig min häst är. Jag finner inga ord längre..Tack så hemskt mycket. 
 
Jag var nöjd över ritten, för det som var bra var VÄLDIGT bra. Vi hade några dyra missar så jag trodde inte vi skulle få så bra procent men jag hade fel. Resultatet blev 66,522% och vi vann klassen! 
 
Tack till Strömsholm för en välorganiserad tävling med trevliga funktionärer, bra domare och superfina priser!
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Ingvarsson

grattis!

2015-11-23 @ 10:46:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0