Tack Brave Heart

 
 Mina dagar tillsammans med Brave Heart har nu lidit mot sitt slut. Det har varit hjärtkärade i veckor och speciellt när jag kunde börja räkna ner dagarna på mina fingrar. Det har varit svårt att se in i hans vackra ögon och veta att han snart skulle lämna mig. Jag har kramat om hans hals, jag har pussat på den där rosa mulen och jag har tryckt näsan mot hans päls. För vad skulle jag ha gjort - när jag visste är dagarna var räknade?
 
Jag ville ha en evighet med denna häst men jag gjorde ett val: att låta honom få göra det han älskar så att han en dag kan nå sin fulla potencial. Är det inte ett ordspråk som brukar låta "Om du älskar någon släpp den fri".
 
Efter fem år så är han inte min längre och det får mitt hjärta att brista. Det är svårt att bearbeta det som hänt och gråten sitter fortfarande i halsen men jag försöker vara stark för honom, för de nya ägarna och för mig. Men tanken att jag inte kommer få se hans busiga blick när jag kommer till stallet, att jag inte kommer få känna hans gjädjesprång, att jag inte kommer gå in på tävlingsbanan tillsammans med honom igen och inte kommer få dela mer minnen med honom. Det gör ont. Men det glädjer mig också att han nu har en ny liten ryttare som får uppleva detta med honom. Så även fast min och Bravens saga tar slut så har deras just börjat. Denna tjej är nog lyckligast världen och de kommer snart glänsa på tävlingsbanorna som vi gjorde. Det är jag övertygad om. 
 
 
Svenska Mästerskapen 2012, Svenska Mästerskapen 2013, Svenska Mästerskapen 2014, DM Brons 2014, Elitallsvenskan 2014, Lag-SM 2014, Svenska Mästerskapen 2015 där vi vann B-finalen, DM GULD 2015 Elitallsvenskan 2015 och Lag-SM GULD 2015. Vi har haft många vinster upp till ELIT nivå i dressyr och tagit en guldmedalj på SM där vi blev belönade med RF Mästerskapstecken.
 
Vad mer hade jag kunnat drömma om? 
 
 
 
 
Jag är så tacksam att jag fick uppleva denna resa med Braven. Han tog mig till toppen och fick mina drömmar att slå in. Han äger mitt hjärta. En bit av honom kommer jag alltid bära med mig för det han har gett mig är ovärderligt. Han har givit mig vänskap och han har givit mig kärlek. Detta var ett hejdå inte ett farväl. Jag har alltid älskat Braven men jag insåg inte hur pass stark denna kärlek var tills han inte var min längre. Smärtan är ett tecken på hur mycket jag älskar honom och därför vill jag inte ta bort den. Tack Brave Heart - Min älskade guldponny. 
 
 
Together forever, never apart, maybe in distance but never in heart.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina

Så fin bild! ♥

2015-11-28 @ 20:24:04
URL: http://mekatta.blogg.se/
Postat av: Carolina Thoor

Åh vilken fin häst och vilken fin bild på er två! 💕

2015-11-28 @ 21:09:52
URL: http://knaset.blogg.se/
Postat av: Maria

Ni har verkligen varit otroligt fina tillsammans!

2015-11-29 @ 18:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0