Näthat är mobbing på internet

Jag blir så arg på människor. Jag blir arg på personer som måste trycka ner andra på grund av deras egna avundsjuka. Jag blir arg på denna värld för att näthat existerar. 
 
Jag öppnade mobilen och såg att någon börjat följa mig på instagram. Instinktivt öppnade jag appen och blev nyfiken på vem. Nu tänker jag inte säga vad kontot hette för att ge denna person uppmärksamhet för det är precis det hon/han vill ha och det är det minsta man bör ge. På detta konto hittar jag bilder på mina vänner och text som är skriven med rent hat.  
 
Varför måste människor sprida hat? Hemska ord som sårar oss även fast vi ibland inte vill erkänna. Varför kan man inte sprida kärlek? Ge komplimanger, peppa varandra och uppmuntra alla att följa sina drömmar.
 
 
Jag var själv utsatt för näthat för några år sedan. Jag låtsades som jag inte tog åt mig även fast jag var djupt sårad och förtvivlad. De sa att jag inte var tillräckligt bra för lyckas inom ridsporten, att jag var en djurplågare som slet och sparka min häst och förstörde mina hästar. Varför trodde ingen på mig? Varför sa personer dessa hemskheter om mig? De kände inte inte mig och hade ingen anledning att "hoppa" på mig.
 
Om jag fick ändra något i det förflutna så skulle jag aldrig skaffat en blogg. Men nu är jag jag här och jag kan ge alla som skrev förjävliga saker om mig och som inte trodde på mig en hästspark i arslet för jag har bevisat dem motsattsen. Jag är stolt över vad jag åstakommit i min tävlingskarriär och över min hästhållning. Ingen kan säga något som kommer förändra det. 
 
 
De personer som skriver näthat mår oftast inte så bra själva eller förtärda av avundsjuka. Att kränka, förolämpa, såra och förödmjuka andra är inte lösningen på problemet. Det är bara sorligt och jag tycker synd om dem. Men trots att jag förstår anledningen till varför så har jag svårt att förstå hur en människa kan bli fylld med hat. 
 
Jag har aldrig skrivit ett ont ord till någon - tanken skulle inte ens falla in. Denna blogg är till för att sprida kärlek och jag har aldrig behövt radera en hemsk kommentar. Jag är tacksam att min blogg är lagom "stor" med följare som är genuint ödmjuka och snälla. Ni som fortfarande följer min blogg stöttar mig i vått & tort och är alltid positiva. Ni mina underbara läsare är solstrålar allihopa och jag önskar er all lycka i världen. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Jag tycker att du verkar vara en fantastisk ryttare och ödmjuk person!

En person som skrivaren att du är djurplågare och annat hat tror jag verkligen inte att den personen/er tycker utan den är bara rent utav avundsjuk!

2015-11-12 @ 14:50:31
Postat av: Anonym

Fyfan för sådana personer!! Älskar din blogg :) vad heter du på insta ?:) kramar

2015-11-12 @ 20:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0