Han hoppar hus

Jag har inte skrivit så mycket de senaste dagarna utan har mest lagt upp bilder och videos. Har behövt lite tid för att smälta helgen bravader och återgå till verkligheten. Denna vecka har Braven tagit det lugnt med vilodagar och uteritter. Sparkling har däremot vässat form toppen inför helgens tävling på Sorunda! I tisdags var vi med på hoppträningarna i stallet och det gick jätte bra! Han hoppar "hus" och det blev många bocksprång & luftsprång. I onsdag fick båda hästarna en vilodag och igår blev Sparkling klippt samt joggades i ridhuset där vi lekte lite med byten.
 
Veckans Helena Reje träning blev tyvärr inställd men jag tränade för Helena Persson (hon jag hopptränar för vanligtvis) idag istället för att ha någon på marken. Jag och Sparkling behöver träna för tränare minst 1gång/vecka för att pusha oss till ridning. Annars kan han bli för bekväm och jag tillåter honom - vi måste hela tiden gå lite utanför ramarna (bekvämlighets zonen) för att utvecklas. Hur som helst, så gick träningen väldigt bra! Kändes som jag hittade några knappar när det gäller dragläget, framåtbjudningen och formen. Vi red igenom MsvB:4 och det kändes fin fint men det gäller bara att få till det så pass bra på tävling också. 
 
Imorgon ska vi ladda upp inför tävlingen med lite småhopp/bommar och på söndag blir det som sagt tävling på Sorunda. Där startar jag och Sparkling en MsvB:4 på troligtvis eftermiddagen. Det blir årets sista tävling och sedan är det hård vinter träning inför debuten i MsvA nästa år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0