träning & shopping

Idag åkte jag till stallet vid kl. 8 för att först rida ut på Braven och sedan släppa ut Sparkling i sin hage. Han blev otroligt glad och sprang runt lite innan han glupskt började äta gräs. Vid lunch åkte pappa och jag till Stockholms Ridsport som planerat. Sparkling fick ett nytt träns, ett bett, paddar (sånna där höga som alla snackar om haha), boots, schabrak, fleece täcke, benskydd m.m. Till mig själv köpte jag nya sporrar och ridstrumpor. Ska köpa ett kandar till Sparkling också inom en snar framtid, men det får vänta lite. Finns det något kandar som ni kan rekommendera?
 
Nu på eftermiddagen red jag Sparkling i ridhuset för att repetera det vi gjorde på träningen igår. Han var riktigt fin! Träningen igår för Helena Reje gick bra, han var extremt arbetsvillig och bara "ville ville ville". Det blev några små kommunikationsmissar och missförstånd här och där men det är klart att det blir så i början innan man hittat varandra. Helena tyckte att han passade mig både storleksmässigt och ridmässigt, så det låter ju lovande. Jag känner själv att Sparkling är en häst som passar mig väldigt bra, vi liksom matchar. 
 
Brave Heart var grym på träningen igår! Han gjorde det bästa ridpasset någonsin. No words needed. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0