satsa helhjärtat på hästar

Ska du satsa helhjärtat på hästen eller plugga vidare? Med tanke på att du går på natur? 
 
 
Efter gymnasiet är tanken att jag ska hålla på med hästar och mitt företag på heltid. Jag ska "vila upp mig" från all stress som skolan orsakat mig och lägga energi på att bli så frisk som jag kan (ni vet ju vid det här laget att jag varit mycket sjuk till och från). Ridning och hästar är det jag älskar, så varför inte satsa på det? Så ett kortfattat svar - Jag ska satsa helhjärtat på min häst. Jag vill följa min dröm och ta mig till toppen.
 
Jag vet inte hur framtiden ser ut för mig men om jag får för mig att plugga vidare, måste jag först göra högskoleprovet för yrket jag vill ha är läkare eller veterinär. Jag skulle inte kunna tänka mig ett bättre yrke där man spenderar sin tid att hjälpa människor/djur. Min pappa är läkare och min mamma är sjuksköterska, så det kanske ligger i släkten? haha. Nä men jag vill ha ett yrke där jag vet att jag gör skillnad. 
 
Har man chans att arbeta med det man älskar, ska man göra det. Många har inte den lyxen. 
 

Kommentarer
Postat av: Sanne-Madeleine Håkansson

fin bilg :D

2015-05-16 @ 21:41:08
URL: http://sampa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0