Personbästa

Shit vilken dag... Var ska jag börja? Jag, pappa och Braven åkte ifrån stallet kl 09.00 imorse och åkte till tävlingen i Rånäs. När vi kom fram träffade jag många av mina tävlingskompisar, vilket var underbart roligt eftersom det var så länge sedan jag såg dem! Vi hade god tid på oss så vi tog det lugnt, kolla på tävlingarna, Braven fick mat m.m. Vid 10.45 satt jag upp på Braven och skritta till framridningen. På framridningen kändes han mjuk och avslappnad, kanske något seg. Det blev många tempoväxlingar och övergångar för att väcka upp honom. Red igenom alla vägar och rörelser som ingår i FEI Mästerskap programmet. 
 
Innan jag kom in på banan "dog" han lite, så när jag väl kom in på banan så galopperade vi och gjorde tempoväxlingar. Vi gjorde ett riktigt fint program med endast ett stort misstag, vilket var ett enkelt byte (oturligt nog var det koefficient på det) men det tar jag på mig som mitt eget misstag. Jag tyckte att han var lite loj och inte svarade framåt i skolorna, annars var jag mycket nöjd med Bravens insats. Mitt mål för dagen var att rida ett säkert program utan några större missar, då vår förra start blev lite kaos. Därför satt jag inte så mycket tryck i honom som jag vet att jag kan men formen och spänsten var bra. 
 
Domare H: 68,78%
Domare C: 71,70%
Domare M: 74,39%
 
Slutgiltiga resultatet: 71,626% och VINST!
 
Resultatet vi fick hade jag aldrig vågat drömma om! Jag var i fullkomlig chock och några glädjetårar rann från kinderna. Att vi spräckte 70% - gränsen är helt galet. Vi slog vårt personbästa med över 2% och fick ett höjt SM-kval. Vi fick så positiv kritik personligen från domare, kompisar och åskådare. Jag är så oerhört glad och stolt över Brave Heart. Idag visade han vilken stjärna han faktiskt är! Älskar kommentaren vi fick från en utav domarna: "Härligt, du är helt rätt! Lycka till". När jag gick ut från tävlingsbanan hörde jag en annan domare säga "Det här var riktigt bra". Måste passa på att tacka min grymma tränare Helena Reje, utan henne skulle det inte gått så bra som det gjorde. Vi är ett bra team!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så roligt. Grattis. Puss till Braven

2015-05-24 @ 23:27:38
Postat av: Gunilla Ingvarsson

Så roligt. grattis. Puss till Braven

2015-05-24 @ 23:28:11
Postat av: Malin

Stort grattis!! 👏🏻💐

2015-05-25 @ 08:49:14
Postat av: Ellen

Åh vad roligt, stort grattis!!!

2015-05-25 @ 10:36:38
URL: http://ellenshorselife.blogg.se
Postat av: beatrice

Riktigt grymt! Otroligt bra att ena domaren gav er 74%, det är inte illa pinkat!
Så himla snygg är Braven, ser musklad och välmående ut. Ni passar perfekt ihop :)

2015-05-25 @ 11:39:02
Postat av: Ida

Grattis! Blir så inspirerad av dig och dina fina hästar. Då rider jag islandshäst skall tilläggas :)

2015-05-25 @ 16:05:28
Postat av: Tilde

Grattis! <3

2015-05-25 @ 20:48:01
Postat av: Nora Bååth

Grattis! :D

2015-05-25 @ 20:50:53
URL: http://norasfoto.se/
Postat av: Robex Lundgren

fin häst

2015-05-25 @ 20:58:38
URL: http://ghgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0