övergång från ponny till stor häst

 
Det här med övergången från ponny till stor häst är jäkligt svår. Jag tror inte jag riktigt förstod hur svårt det skulle vara tills jag själv fick en stor häst. På Braven känns allt så "lätt", vi är så samspelta och han förstår mig på sekunden. Sparkling och jag är så nya för varandra, han rör sig otroligt stort som jag inte riktigt är van vid. Allt man gör på Sparkly måste jag planera 4gånger tidigare än med Braven. Ändå måste jag säga att allt gått väldigt smidigt, vi hittar nya knappar varje dag och jag fullkomligt älskar hans psyke! Han vill förstå mig lika mycket som jag villl förstå honom. Varje gång jag hämtar honom i hagen och ropar hans namn så kommer han till mig och gnäggar, så sjukt gullig. Hans blick lyser av snällhet och nyfikenhet. Jag känner redan vilken stor plats han har tagit i mitt hjärta. 
 
När vi red igenom Msv C:1 programmet häromdagen så kom alla dessa kommunikationsmissar fram. När jag inte har tid på sig att lägga en volt eller förbereda på annat sätt, utan måste göra alla rörelser och vägar korrekt. Jag ska rida programmet imorgon igen, innan dess tränar jag vägarna och misstagen. När jag tävlar vill jag helst inte ha så många missar, men händer det så händet det. Jag kan inte ha så höga krav när vi inte kan varandra än.
 
Det var en blogg läsare som frågade varför jag tycker Msv C:1 programmet är krångligare än Msv C:2, det är därför att i Msv C:2 är alla vägarna liknande från ponnyprogrammen jag rider. 
 
 
Jag och Sparkling är en riktigt bra match, det känner jag! Ge oss lite tid så kommer vi snart dansa magiskt tillsammans.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0