Mira

6dagar kvar till min debut med Sparkling.. shit vad jag är taggad och lagom nervös. Jag anser att lite nervositet är det bästa för tävling, utan det är det ju inte riktigt en tävling? Det gör mig mer fokuserad och tävlingsmänniskan inom mig vaknar till liv samt jag får adrenalin i kroppen. 
 
Träningen idag med Sparkling för Helena blev inställd eftersom ridhuset var upptagen på hennes gård och det regnar ute och är blött. Så idag rider jag hemma i ridhuset, kanske plockar fram några bommar att trava över och kanske tar ett språng som jag aldrig gjort på honom. Ser fram emot att rida honom ordentligt igen, för jag älskar att sitta på hans rygg och känna hans underbara gångarter och takt. Jag har aldrig suttit på en finare häst.
 
Braven idag får skritta ut en sväng i skogen/ta en promenad. Det är standard dagen efter tävling upplägg. Det förtjänar han verkligen efter att ha varit så duktig igår!
 
Ha en bra söndag! Jag ska nu väcka min kompis Mira som kom hit igår kväll för filmkväll, även Ossian var här men gick hem (han bor några minuter bort). Allt mitt skolarbete är klart och inlämnat, har ingenting kvar att göra. Så jag är i princip ledig fram till studenten som är om 10dagar!
 
Bild på mig och Mira för 5år sedan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0