höga paddar

Det som det snackas mycket om nu är just de höga paddarna från eskadron. Jag har sett många proffs använda detta men har aldrig tänkt på att använda det själv. När jag stod i butiken igår stod det mellan "vanliga" och "höga", men jag tänkte att jag skulle ge denna trend ett försök. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad då de var otroligt lätta att linda med. Jag valde färgen svart på paddarna för jag trodde det skulle var snyggt mot min kolsvarta häst, jag hade rätt. Det tog ett tag att vänja sig vid utseendet av detta men min slutsats är att det ser snyggt ut och det skyddar bra.
 
Vad tycker ni om detta? Snyggt/fult?
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag är skeptisk till det "extra skyddet". Det är ju mjuka paddar i tygmaterial, tror inte de skulle skydda mot mer än ett skrapsår i så fall, och hur många hästar får skrapsår/sår upp över knä och has under ett ridpass (dressyr)?
Att det skulle skydda mot sparkar känns långsökt, materialet som sådant tror jag inte fungerar för att sprida kraften från sparken vilket då skulle leda till att hästen känner fortfarande av sparken.
Så nej, för mig känns det inte motiverat att rida med så höga paddar och estetiskt tilltalar det mig inte.

2015-05-16 @ 11:59:30
Postat av: Anonym

Aeh smaken är som baken säger jag 😉 mig lockar det däremot inte. Min första tanke när jag såg dom.. borde det inte snarare ramla ner mer grus och dyl som kan ligga och skava? Behöver inte alls vara så men min första tanke som slog mig. Men estetiskt, det mesta klär väll en skönhet :p

2015-05-24 @ 11:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0