de senaste två dagarna

I mitt stall finns en standard grej när man flyttar dit, det är nämligen att maska av direkt (vilket är väldigt smart eftersom det minskar smittorisk när det finns så många hästar). Hästen måste vara inne i box i 3dagar och på den fjärde dagen får h*n komma ut i sin nya hage. Så på tordag får Sparkling komma ut i sin hage och springa! Innan dess är jag där så mycket jag kan för att gå promenader och även stall personalen går promenader när vi ber om det. Han har skött sig utmärkt under de senaste dagarna och besvisat för oss att han har väldigt bra psyke. Det har blivit mycket pysslande med borstning, olja hovar, smörja in mulen osv.. hihi. Jag har ridit lösgörande ridpass för att få bort den överskottsenergi han har eftersom han står inne just nu. Han är så grymt roligt att rida, vill aldrig hoppa av.
 
Tro inte att jag glömt bort min prins Braven. Han har fått mycket uppmärksamhet också: blivit lika mycket ompysslad och riden. Därför har jag spenderat 7,5-8timmar varje dag i stallet de senaste två dagarna. Imorgon blir det träning för Helena Reje med båda hästarna, har tiderna 16.40 och 18.40. Första träningen med Sparkling! Om några dagar har vi en inplanerad träning för Jeanna Högberg också.
 
På torsdag ska jag och pappa åka till Stockholms Ridsport för att köpa saker till Sparkling. Det är mycket som behövs så det ska bli roligt att shoppa loss lite. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin och Bagge

Va roligt att du har hittat din prins nu Vicky. Hoppas vibses snart😃👍

2015-05-14 @ 11:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0