pain in the ass

Idag var Braven verkligen pain in the ass. Redan när jag kom till stallet var han jätte grinig och stod och sparkade åt alla håll. Så då tyckte jag det var passande att pussa en massa på honom, då blev det faktiskt bättre. När jag red var han fruktansvärt spänd, springig och sprang mot handen. Gillar inte när han blir så här för då kommer man aldrig till "ridning". Jag försökte få honom att slappna av genom att rida låg och rund och göra olika lösgörande rörelser för att han skulle få tänka på annat. Visst, det blev bättre med tiden men han var fortfarande spänd. Jag red igenom programmet vi ska tävla på lördag två gånger bara för att ha ridit det. 
 
Jag hoppas han är sitt vanliga underbara jag imorgon. Detta var bara en dålig dag, som han väldigt sällan har numera. Vill ha en bra känsla innan vi tävlar på lördag. Vi kommer tävla en "lätt" program för vår del, men vill börja året på en enkel nivå .

Tur att han är söt. Mitt lyckopiller ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0