dagens tävling

Hur ska man sammanfatta dagens tävling? Bra och dålig. Dagen började bra med knoppning och borstning i stallet, Braven verkade glad och positiv. Han var lugn när vi kom fram men taggad när vi gjorde iordning. På framridningen (utebana) var han för spänd för det blåste en del, då blev det några bocksprång haha. Han slappnade av mer med tiden och var framme för skänkeln. Gjorde många tempoväxlingar och övergångar och red igenom delar av programmet. 
 
I collectingring var han lite okänslig och kändes en aning trött. Inne på banan (programmet var Lagtävlan för ponnyallsvenskan 2013) kändes han helt okej. I första inridningen var bakdelen lite ostadig, i halten så var han ej helt orörlig och han bytte galopp i den förvända. Resten av programmet gick bra.
 
Resultatet blev 69,848%. Jag var nöjd och tyckte Braven gjort bra ifrån sig trots missarna. Blev förvånad att resultatet inte räckte till en placering (kom 4:a precis utanför placering). Just då tog "tävlingsdjävulen" i mig över och jag var rent utsagt förbannad. Tänk vad man kan påverkas bara på grund en tävling när man är tävlingsmänniska. Ibland känns det som det enda som räknas är att vinna.
 
Jag är nöjd med min egen och Bravens insats idag. Själv är jag helt slut efter den här dagen. Det var 6månader sedan jag tävla senast och man kan inte säga att jag är i topp form. Med tanke på omständigheterna på gick det ju bra. 
 
 Jag har iaf den snyggaste ponnyn ♥

Kommentarer
Postat av: Julia Forsbacka

Ser supersnyggt ut!

2015-03-29 @ 11:17:03
URL: http://forcebacka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0