träningsläger

Heyy på er! Allt bra med er? Med mig är det super, jag lever kvar i min "student bubbla" och njuter av min ledighet. Allt jag gjort under de senaste dagarna är: stallet, äta, sova och sola. I och för sig är jag i stallet minst 5timmar per dag (brukar bli några timmar till på det hihi).
 
Idag var det träning för Helena Reje (tränade för henne i söndags också). Braven har varit lite stark och motspänstig under de senaste dagarna men under träningen så fick vi loss alla spänningar och han blev riktigt fin. I slutet kände jag verkligen igen min fina guldponny! Sparkling kändes lite tung i handen och jag fick inte helt igenom honom själv, så jag lät Helena sätta sig upp och ta igenom det åt mig. Jag tycker det är otroligt bra att ha en duktig ryttare som kan hjälpa en när man själv får problem! När jag satt mig upp igen sedan så var han grymt fin. Nu kan jag fortsätta på den känslan de kommande dagarna. 
 
På söndag åker jag iväg på träningsläger med Sparkling och Brave Heart på Segersta. Där kommer jag ha träningar varje dag för Jeanna/Mads och ha teorilektioner. Jag och hästarna kommer bo där i 5dagar. Det kommer bli väldigt intensiv och nyttig träning! På lördag nästa vecka kommer jag och Braven tävla KÜR på Gripen för genrep inför SM (där vi hoppas få rida finalen!). 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0