Hopp med Sparkly

Träningen för Helena blev inställd i onsdags och nästa onsdag.. förstår ni hur besviken jag är eftersom jag inte kunde träna förra veckan med Sparkling pga att han tappat en sko. Så nu blir det inte träningn på jätte länge om vi inte åker hem till Helena eller Jeanna. Behöver verkligen träna! Jag behöver träna och lära mig! 

 

Idag var Sparkling riktigt jobbig. Kände hur mitt humör sjönk till botten - därför satt pappa upp en sockerbit jag kunde hoppa över. Jag har aldrig hoppat honom tidigare så idag var första gången, och det gick jätte bra! Han tyckte det var superroligt = massa bocksprång. Efteråt blev han otroligt mjuk och fin i sidorna samt bra påskjut. Med alla hästar jag har haft så har jag kunnat lösa en massa problem med hoppning. På tisdag kanske vi är med och tränar i hopp gruppen? Vem vet. 

 

Braven har en lugn vecka denna veckan, bara promenader, skritt och jogging. Imorgon bitti ska vi rida en mysig tur i skogen! Sparkling ska ridas ett lösgörande pass eftersom vi ska tävla på lördag. Jag ska gå på en studentmottagning på eftermiddagen och på kvällen ska Sparkly tvättas och utrustningen putsas.

 

 

Min data är lite konstig just nu och vill inte klistra in videoklippet jag tänkte visa er, men vill ni se så kan ni klicka på denna länk: http://play.videofy.me/v/10373922


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0