FEI PONNYKÜR

Dagen började med att jag och pappa åkte till Lyckås Ridsport och köpte ett kandar åt Sparkling. Det blev ett lackat Dyon, det ska jag inviga imorgon (oj.. idag menar jag). Sedan bar det av till stallet för att göra Brave Heart i ordning inför tävlingen. När han var ren och fin så packade jag in all utrustning och annat i transporten. När jag och pappa satte oss i bilen så insåg jag att mitt turarmband var borta från min arm och låg inte i mina fickor... jag kastade mig ut ur bilen och leta/kasta runt saker i panik samt skrek att jag inte kunde starta utan det. Det slutade med att jag fick åka utan det. Min syster sa detta till mig som gjorde att allt kändes bättre: "Vickis, din mentala styrka sitter inte i ditt armband. Det är i DIG som din styrka sitter". Det kanske låter fånigt att jag stressade upp mig så över ett materiellt ting, men detta armband betyder mycket för mig och jag har haft det i många många år nästan varje dag. Detta kan jag jämföra med Stefan holm som allltid behövde stryka händerna över ansiktet x antal gånger, annars visste han att han inte skulle kunna hoppa högt. Mitt magiska grej är mitt armband. 
 
När vi kom fram till tävlingsplatsen träffade jag mängder av vänner som jag inte träffat på ett tag, så det var grymt roligt! Sedan var det sound check så jag fick bestämma volymen på min KÜR musik. Jag väljer alltid att ha musiken åt det låga hållet för att minska risken att Braven ska flippa haha. 
 
Vid 19.30 började jag rida fram. Skrittade ungefär i 15-20min (först på långa tyglar för att sedan arbeta i kortare form där jag ställde, böjde och flytta för skänkeln) och började därefter att jogga honom i låg och rund form längst fyrkantsspåret i alla gångarter. Efter en kort paus var det dags att "väcka" honom och korta upp formen. Red i genom alla vägar och rörelser ur vårt kür program. Han kändes lite för het så försökte lugna ner honom. Precis när vi kom in på banan blev han rädd för sanden som stänkte upp på dressyrstaketet.. suck. Detta gick bort förvånadsvärt snabbt bort. Travdelen i programmet kändes helt okej och galoppdelen var lite sämre. Skrittpirutterna var kaos och avslutningen blev adrupt, han gjorde lite som han själv ville där. Jag hade ingen bra känsla alls genom programmet, han var för "på" och riktigt mellan hand och skänkel. Han väntade inte på mig, 
 
 
Domare H: 66,500% "Pampig ponny! Önskar lite mer flyt."
Domare C: 74,250% "Pampig och rörlig ponny! Blir ibland något överilad"
Domare M: 65,625% "Trevlig ponny som blänker till ibland"
 
 
Resultatet blev 68,790% och vi blev placerade som 2:a (endast 3p från vinst). Jag tycker att resultatet vi fick var otroligt mycket högre än vad min känsla sade mig. Detta fina resultat fick vi trots dålig känsla och jag vet att det finns mycket mer kapacitet till förbättring. Fick så många fina kommentarer om vår ritt och min fina underbara ponny, tack! Det är något speciellt med min lille Brave Heart ♥
 
BTW när vi kom hem så hittade min pappa mitt turarmband precis utanför stallet i gräset. Mitt liv är räddat! Haha skämt osido, jag kan ju faktiskt prestera utan det. ;D
 
 
NU TAGGAR VI INFÖR SM!
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Grattis :D

2015-06-28 @ 20:28:27
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0