Tävlingsåret 2014

Frågorna snodda från enewe.se
 
Första tävlingen 2014?
Svar: Rånäs Ridklubb med Braven. Första klassen gick vi in med benskydd på banan hehe..  Så vi blev uteslutna. Annars skulle vi vunnit LA:P1 på över 73%. Braven och jag vann andra klassen på 71,37% i FEI Inledande. 
 
 
 
Bästa tävlingen 2014?
Svar: Fjord-SM där jag och Roxi blev juniormästare och 4:a i SM-klassen. 
Första omgången av Elitserien där mitt lag vann överlägset och jag och Braven vann individuellt. 
 
 
 
Vilka hästar/ponnys tävlade du?
Svar: Brave Heart och Roxelina.
 
 
Vad för klasser tävlade du? 
Svar: LC:1, LB:0, LA:1, LA:P1, FEI Lagtävlan, FEI Inledande, FEI Mästerskap och FEI Ponnykür.
 
 
Hur många placeringar? 
Svar: Över 16st. Några placeringar med laget också om det det räknas?
 
 
Vad hade du för mål 2014? 
Svar:
  • Höja kvalen till SM
  • Starta SM igen
  • Vara med i Elitserien
  • Delta i Lag-SM
 
 
Nådde du dem?
Svar: Yes!
 
 
 
Vad är målen för 2015?
Svar: Höja kvalen till SM och starta SM (om Braven inte är såld). Om jag fått en stor häst så är målet att starta en tävling åtminstone.
 
 
Bästa tävlings arrangören 2014?
Svar: Jönköpings Fältrittklubb!
 
 
Min tävlingsutrustning? 
Svar:
Hjälm: Blå uvex
Håruppsättning: Ryttarsmycken
Skjorta: Kingsland/John Whitaker
Kavaj: Spooks/Equiline
Ridvantar: Roeckl
Ridbyxor: Kingsland
Ridstrumpor: Kingsland
Ridstövlar: De Niro
 
 
Hästen/ponnyns tävlingsutrustning? 
Svar:
Träns: Schockemöhle
Huva: Lami Cell
Pannband: Schockemöhle
Schabrak: Mias RS
 
 
Vilken klubb tävlade du för 2014?
Svar: Segersta Sportryttare
 

Vilken klubb kommer du tävla för 2015? 
Svar: Segersta Sportryttare
 
 
Har du ridit i något lag 2014? 
Svar: Ja, Elitserien för Segersta. Bästa laget!
 
 
Ska du rida i något lag 2015?
Svar: Om Braven inte är såld kanske jag kan vara med i Elitserien igen. 
 
 
Vilken/vilka tränade du för 2014? 
Svar:
I dressyr: Ulrica Jonsson & Jeanna Högberg
I hoppning: Ida Öster
 
 
Har du tävlat i någon ny gren 2014? 
Svar: Nepp, bara dressyr. Var dock med på två Pay & Jump. 
 
 

Vad har du för förväntningar på nästa år?
Svar: Förhoppningsvis hittar jag ett jätte bra hem till Braven. Jag vill hitta en stor häst som passar mig. 


Hur gick de på senaste tävlingen?
Svar: Var inte nöjd med senaste starterna som var på Lag-SM (ELIT). Fick över 63% i FEI Lagtävlan och FEI Inledande. Det var dock hård bedömning och laget kom 5:a i SM. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelinn Åkerman - Satsande juniorryttare

Nämen oj så roligt att hitta en länk till min egen blogg här! där trodde jag aldrig att du varit inne jag som läst din blogg nu i flera år haha :)
Vilket bra år ni har haft, hoppas ni hittar ett bra hem till fina braven!

2015-01-06 @ 00:20:01
URL: http://enewe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0