Sprid kärlek istället för hat

Var inne på fb nyss och såg en diskussion om att bett på häst är djurplågeri. Gick sedan in på den här personens blogg och hittade en ännu längre text och många hemska kommentarer. Alla hästmänniskor blev helt galna när den punkten kom upp. Folk kastade skit på varandra och kallade varandra elaka saker. Då menar jag att personer i alla åldrar. De äldre tror de vet bäst för att de levt i hästvärlden längre och de yngre är så fast i sin åsikt att de inte ens försöker förstå vad de andra säger. 
 
Vad har hänt med världen? Helt seriöst. Blir så frustrerad och besviken på mänsklighten när jag ser sånt här. Det var inte ämnet "bett" som upprörde mig utan att folk är rent ut sagt hemska mot varandra. Det är inte ens värt att lägga ner sin tid på och bråka om. 
 
Jag har mina egna åsikter. Du har dina åsikter. Vi tycker olika. Är det inte fantastiskt att vi lever i en värld där många har olika åsikter? Tänk vad världen skulle vara tråkig annars. Acceptera detta och sluta hacka på varandra för att någon inte tycker som du. 
 
På en blogg delar man med sig av sina tankar, men man ska inte hänga ut någon eller skriva något elakt. När jag skriver något agrumenterande vill jag att ni kommenterar er synpunkt, för jag vill bli klokare och lära mig. Jag anser att vi aldrig blir fullt lärda och därför tycker jag det är viktigt att höra andras uppfattningar. Man ska inte slå på "försvaren" så fort någon kommer med åsikter och tro att man kan allt. Om man tycker något är idiotiskt behöver man inte säga någonting alls. Det är ens eget val. 
 
Snälla sprid kärlek istället för hat. Då blir världen en mycket roligare plats att leva på.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilket kanon inlägg! :D

2015-01-13 @ 22:20:07
URL: http://anniehorselife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0