Hoppträning

I tisdags så hopptränade jag och Braven för en tjej som heter Helena Persson. Hon håller träningar på Sundby på tisdag kvällar och lördag förmiddagar. Hon har även hästar i samma stall som jag står i.
 
Träningen gick super bra! Det var verkligen roligt att hoppa igen, Braven gjorde en hel del glädjeskutt. Vi började med bomövningar och sedan gick vi över till lite hoppning på små hinder och därefter en hel bana. Braven var sååå duktig, han flyger över varje hinder hur högt det än är +tar i lite extra så man flyger en halvmeter till över hindret. Jag tror att det aldrig har varit så roligt att hoppa för mig som det var det här gången. Kanske är det dags för dressyrekipaget att börja med hoppning istället? Njaa.. inte riktigt kanske men jag vill gärna vara med på fler träningar och starta några hopptävlingar på lätt nivå. 
 
Helena kallar Braven för "drömponnyn", vilket jag helt klart kan hålla med om. Han är skit snygg att kolla på, han är kaxig, har en fin personlighet och har dubbeltalang. Ibland glömmer jag bort att jag faktiskt äger världens finaste ponny. 
 
Ni kommer få video från träningen inom kort!

Kommentarer
Postat av: Beatrice

Har alltid beundrat Braven, under flera års tid.
Tycker han ser så himla mysig ut, charmig, en riktigt fin häst hopp/dressyrmässigt och så fin utseendemässigt med utstrålning och en fin färg.
Drömponny helt enkelt, precis som du säger :)

2015-02-13 @ 00:35:39
Postat av: Ottilia

Vart har du köpt dina hjälmar? :)

2015-02-13 @ 15:31:34
URL: http://ottiliaschack.blogg.se
Postat av: Engla

Hej, jag har en fråga bara ;)
Hur hög är Braven? Är han vikt/längdbärande?

2015-02-21 @ 17:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0