Prestige D1

Jag börjat få flyt i livet igen! Jag har tagit körkort och min nya sadel har kommit. Sadeln är en prestige D1 Zero och jag är fullkomligt kär i den. Sparkling har också blivit borkämd med en RP dressyr sadelgjord. Fick även med en Trapezium pad till sadel. Så nu är jag världens lyckligaste häst tjej. 
 
 
 
 
I tisdags var jag och Sparkling med på hoppträningarna i stallet för Helena Persson. Jag blir lika förvånad varje gång över min hästs hoppförmåga - det är nästan löjligt vad bra han är. Funderar allvarligt ibland om jag ska byta gren. Sparkling har enormt talang men det är inte så konstigt kanske eftersom han från början skulle bli en stjärna inom hoppning. Han "brallade" rejält några gånger så att jag var nära på att ramla av. Helena var imponerad över att jag lyckades sitta kvar och att jag ens vågade styra på hindrena. Det var en adrenalin kick på hög nivå och shit vad jag älskar min häst.
 
Igår red vi ett dressyr pass i ridhuset. Tränade en del på att tajma med Sparkling i bytesserierna. Det var debut i den nya sadeln så jag red lite trav arbete så jag fick träna på att sitta ner i den. Man måste hitta de små knepen i en ny sadel så att man sitter korrekt. Men det kändes inte som det var några större problem.
 
Idag fick Sparkling en välförtjänad vilodag men han fick istället en helklippning. Han såg ut som en fluffig nallebjörn innan och nu ser han ut som sitt snygga jag igen. 

Kommentarer
Postat av: dressyrteamet

ja vad olika man tycker ang sadlar, både jag o stallkompisen testade nyligen en varsin prestige D1 zero men vi båda tyckte sadeln vaggade på våra hästar.

Gjorden däremot är jag nyfiken på.

2015-12-22 @ 21:48:10
URL: http://dressyrteamet.se
Postat av: Anonym

ja vad olika man tycker ang sadlar, både jag o stallkompisen testade nyligen en varsin prestige D1 zero men vi båda tyckte sadeln vaggade på våra hästar.

Gjorden däremot är jag nyfiken på.

2015-12-22 @ 21:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0