KÖRKORT

JAG HAR TAGIT KÖRKORT! Jag höll på att ta körkortet förra året, jag klarade teorin på första försöket och körde upp två gånger utan att lyckas. Jag blev sedan sjuk och kunde inte fortsätta samt mina 2månader (den tid man har på sig att klara uppkörningen innan "tiden" gått ut och man måste göra om teorin) tog slut. 
 
Jag tog upp körningen igen för några veckor sedan och tänkte nu jävlar! Tog massa körlektioner. Klarade teorin på första försöket på höga poäng. Körde upp i Jakobsberg men klarade det inte för att h*n tyckte jag kolla i döda vinkeln för mycket. Jag förstår mig inte på den bedömningen för jag tyckte jag körde bra.. Men men. Jag har försökt hitta någon ny tid i Stockholms området men det är helt omöjligt. Nästa lediga tid var i februari. Då kollade jag tider i Falun för att jämföra och då hittade jag en som var idag. Så jag tänkte: varför inte åka dit?
 
Jag åkte dit imorse med tåg. Mitt första intryck var att Falun är en riktigt mysig och gullig stad. Jag var nervös men kände ändå att det fick gå som det går för jag har aldrig tidigare kört i Falun. Han jag körde upp med var verkligen världens trevligaste och han hade en lugnande effekt på mig. Det fanns många olika trafikregler och annat i denna stad som vi inte har i Stockholm men jag klarade det. Efteråt visste jag inte vad jag skulle tro men jag blev GODKÄND utan anmärkning. Jag kunde inte sluta le och var helt hyper. Äntligen!
 
Vissa klarar att ta körkortet direkt och för vissa tar det lite längre tid. Nervositet spelar stor roll i detta sammanhang. Jag har alltid kört bra men min nervositet har förstört lite för mig. Jag kan varmt rekommendera att åka till Falun för er som ska köra upp. Det var trevligt, varmt bemötande och personligt. Om jag hade vetat det så hade jag åkt dit direkt. I Stockholm är de kalla som is. Det är lätt att vara efter smart. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla Ingvarsson

grattis!

2015-12-15 @ 10:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0