Jag vill inte rida i hoppsadeln

Lite över två veckor har jag nu fått lida genom att rida i en hopp sadel. De nya ägarna till Braven köpte den dressyrsadel jag hade för den var anpassad till guld ponnyn. Jag beställde en ny prestige sadel från Hogsta och har fått vänta på den i 11veckor (och väntar fortfarande) trots att det skulle ta 6-8... suck. Att rida dressyr i en hopp sadel är inte det mest optimala. Jag kan sitta ner i sadeln men det är väldigt ansträngande i trav när han rör sig så stort. Jag har klagat och klagat och klagat. Jag har skavsår överallt och känner att jag inte kommer till "ridning" i den sadeln även fast jag är gammal hopp ryttare. Som lösning på detta problem så får jag hoppa och rida bommar mycket under dessa veckor jag är utan dressyr sadel.
 
Sparkling går fin fint och är som vanligt positiv och glad. Som senast idag så gjorde vi klockrena bytesserier ner till vartannat samt lekte lite med galopppiruetter. Ibörjan av passet var han stel och spänd men i slutet kunde jag känna att hela han var lösgjord och avspänd. Härligt! 
 
Imorgon ska jag åka på äventyr till Falun, alldeles själv. Jag kanske berättar för er imorgon vad jag gjorde där eller så får det vänta ett tag tills jag bitit ihop och gått vidare. Hur som helst så ska ni få höra hela historian till slut. Detta är inte hästrelaterat.
 
Hoppas ni haft en bra helg och Lucia!
 
 







Kommentarer
Postat av: Silja

Riktiga actionbilder, jag gillar det :D ser bra ut hörru😊🐴

2015-12-13 @ 23:34:52
URL: http://Callshappines.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0