Svar på frågor

Jag måste bara fråga, varför rider du på kandar? Man får ju tävla på träns. :) ☺️
 
Lustigt, min kompis fråga mig samma fråga häromdagen. Jag rider på kandar för Sparkling går bäst på det och han är van vid det. Det var mest kandar han blev riden på med förra ägaren  men han går bra på vanligt träns också. Man får dock en helt annan känsla med kandaret, som om att han skärper till sig och blir mer arbetsvillig. Jag tränar för tränare med kandar men hemma rider jag oftast själv med vanligt tränsbett. Jag anser att bettet blir aldrig skarpare än handen som håller i det. Jag kan dock medge att jag tycker kandaret ser hemskt ut. 
 
 
Tävlar inte Ella för Årsta Runsten? :)
 
Ella tävlade för Årsta Runsten ja, men nu har hon bytt till Sällskapet Segersta Sportryttare! 
 
 
Måste bara fråga, varför sålde du Roxelina? :)
 
Jag hade haft Roxelina i 7år och kände att jag ville fortsätta utvecklas och skaffa en stor häst. För tillfället hade vi inte råd att ha 3hästar, knappt ha två, så behålla henne var tyvärr inte ett alternativ. Jag bestämde mig för att sälja henne så hon kunde komma till en familj som älskade henne lika mycket som jag och jag kunde fortsätta med min satsning! Förhoppningsvis får jag tillbaka henne som pensionär om några år, vi får se. Hon är min livskamrat.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0