Meeting Gripens Ryttarförening - Sparkling

Fredag - 31/7 - MsvC:1
 
På framridningen kändes han faktiskt rätt bra, förutom att vi lätt kom in i passage ibland. Därför gjorde vi många tempoväxlingar för att få fram honom. Klassen var försenat 15min så eftersom tävlingbanan/collectingring var långt från framridningen så hann han tappa all framåtbjudning. Collectingring bestod av bara lera så kunde inte göra annat än skritta.
 
På banan dog han. Jag höll även en för hög form vilket gjorde att han tappade ännu mer framåtbjudning. Hela travdelen bestod av passage. Enkla bytena blev nästan tvärnit och ökningarna i galopp var inte bra. Desto mer jag la på skänkeln för att få fram honom desto mer ville han uppåt - inte framåt. Hela programmet gick i ultra rapid. 
 
Resultatet blev 63,191%. 
 
Domarens kommentar: "Rörlig & många kvalitéer men brast i sin bjudning idag & trampade väl mkt uppåt istället för framåt. Passa att traven inte blir passageartad."
 
 
Lördag - 1/8 - MsvC:2
 
På framridningen kändes han verkligen som Sparkling. Avslappnad men ändå rörlig och elastisk. Hade en riktigt fin känsla! Denna klass befann sig i ridhuset så det var jag väldigt glad över.
 
På banan hade jag gett mig f*n på att jag inte skulle rida passage genom tavdelen och att han skulle svara framåt. La honom lite lägre i formen och fokuserade på framåtbjudningen. Det funkade alldeles utmärkt och ritten flöt på bra. Jag red dock fel och skittpiruetterna var inte de bästa heller.
 
Resultatet blev 72,0% och vi blev placerade som 3:a. Vi fick vår första 9:a på ett enkelt byte!
 
Domarens kommentar: "Trevligt ridet + visat på fin häst. Skulle dock ha ngt högre självbärig nacke."
 
 
 
Söndag 2/8 - MsvC:2
 
Jag och Sparkling kände oss sega när vi red fram. Dock var han lika fin som dagen innan, bara något trött! Denna klass gick ute på utebanan, så vi matcha att jag kom direkt in på banan när jag gick ner från framridningen.
 
På banan blev det missar i skrittpiruetterna, förvända galoppen, mellanskritten och en övergång till trav från galopp. Ryttaren var lite slarvig med sin ridning men Sparkling var riktigt fin!
 
Resultatet blev 69,111% och vi blev placerade som 3:a, igen! Procenten blev högre än vad jag hoppats på så jag var jätte nöjd. Vi hade över 10st åttapoängare i protokollet! Missarna var väldigt kostsamma tyvärr.
 
Domarens kommentar: "Flott häst med härlig rörlighet & elasticitet. Tappar lite bjudning stundtals men var riktigt fin däremellan!"
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Grattis!!

2015-08-03 @ 13:16:22
URL: http://anniehorselife.blogg.se
Postat av: Anonym

Hehe, ta kort på kommentaren som Kicki skrev och skicka så ska jag se om jag kan tyda! Jag har lärt mig läsa hennes handstil ganska så bra! ;) / Linda

2015-08-03 @ 17:25:14
Postat av: freja

Vad duktig du är! Och dina hästar är så fina :)

2015-08-03 @ 20:30:41
URL: http://fabless.blogg.se/
Postat av: freja

Vad duktig du är! Och dina hästar är så fina :)

2015-08-03 @ 20:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0