Debut MsvB

Hur gick debuten i MsvB för mig och Sparkling igår? Jag kan säga att det var en av de värre ritterna jag gjort i mitt liv. Detta var inte för att jag hade en dålig känsla eller för att Sparkling inte skötte sig, utan för att jag hade sånna kramper i magen att jag knappt kunde rida. Innan start kunde jag knappt gå och grät, detta trots smärtstillande. Jag funderade på om jag skulle starta överhuvudtaget men som envis som jag är, så skulle jag inte låta lite magvärk stoppa mig ("lite" *host host*). Så här i efterhand var det inte den bästa idéen jag fått. 
 
När jag väl kom upp på Sparklings rygg så kändes det bättre, för då behövde jag inte stå på egna ben och genom att hålla ryggen rak så blev smärtan mindre. Jag kämpade igenom framridningen och Sparkly kändes superfin! Mjuk, följsam och framåt. 
 
Precis när jag jag gick in på banan fick jag världens jäkla kramp och trodde seriöst att jag skulle dö. Men jag tänkte inte ge upp trots att jag var helt utmattad pga smärtan och ridningen. Jag tyckte vi gjorde ett ganska bra program over all men det blev väldigt många missar: han bredda sig mellan bakbenen i halterna, ryggningen var motvillig, i skrittpiruetterna stannade han upp, i ett enkelt byte hade han kantig skritt, i en travökning fick vi ett galoppinslag, i ett byte bytte han tillbaka m.m.
 
Jag var bara överlycklig att jag överlevde ritten. Aldrig hade det varit så jobbigt att rida. Jag tyckte Sparkling var jätte duktig men ryttaren kunde inte rida denna dag tyvärr. Resultatet blev 62,39% och vi fick vårt första kval till MsvA! 
 
När vi skulle åka hem så kunde jag inte ens böja mig ner och sätta på Sparkly hans skydd. Vi åkte direkt till stallet och pappa släppte ut Sparkling i hagen och mamma hjälpte mig packa upp. Sedan var det fort hem så jag kunde ta mer smärtstillande, ha en värmekudde på magen och vila. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annie

Hoppas du mår bättre nu. Krya! :)

2015-09-01 @ 06:22:10
URL: http://anniehorselife.blogg.se
Postat av: Cornelia

Starkt jobbat att kunna genomföra ritten ändå! Jäklar vilken lägstanivå ni har!!

2015-09-03 @ 21:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0