Kämpa kämpa kämpa



Den här bilden beskriver mitt liv så fruktansvärt bra just nu. I måndags var en av de värre dagarna i mitt liv. Hade kemi prov då och för första gången någonsin lämnade jag alla svar blanka. Det stod helt stilla och jag förstod ingenting. Detta har ALDRIG hänt mig förut. Efteråt bröt jag ihop och grät i timmar, ska det behöva vara såhär jobbigt?
 
Jag har 20st viktiga prov/redovisningar/inlämningar inom en period av 3veckor. Det är inte okej. Skolorna och lärarna måste skärpa sig och inse att vi elever bara är människor. Jag är ingen supermänniska som kan köra på non stop. Skolan är inte det jag vill lägga min tid på, jag vill till stallet och tillbringa tid med min häst. INTE sitta i timtal varje dag med skolarbete som tar slut på mig själv pskykiskt. 
 
I måndags gjorde jag ett detaljerat schema till mig själv inför de kommande 4veckorna. Bara skola, plugga och stallet står det på det (någon enstaka dag här och där jag får göra något roligt). Jag kommer inte ha tid för vänner eller att kolla på serier eller liknande. Jag måste säga att schemat ändrade mitt liv direkt till det bättre! Jag är redan ikapp, ligger före och hunnit med stallet. Varför började jag inte med detta för flera år sedan? Jag är mindre stressad och hinner med allt jag vill göra. Min kompis sa till mig idag: "du är numera diktatorn i ditt eget liv". Det finns inga gränser för vad jag kan göra nu.

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag förstår din frustration, jag hat också haft väldigt mycket skolarbete mitt sista år på gymnasiet, och som du säger - man är bara människa och kan inte köra på non stop. Man undrar ju om lärarna fattar att man kanske vill ha åtminstånde lite fritid.. Nä usch sånt gör mig arg.
Men nu var det snart ett år sedan jag tog studenten och det är SÅ skönt att slippa skolarbeten, det är det du får tänka på när det är extra tungt och jobbigt!

Kämpa på :)

2015-04-24 @ 07:47:45
Postat av: Lisa

Kan du inte visa schemat, blev lite sugen på ett själv, men vet inte hur jag ska lägga upp det :D

2015-04-24 @ 21:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0