Jeanna träning

Idag tränade jag och Braven för Jeanna Högberg. Vi kom till Segersta vid 16, träningen började 16.30 så då hade jag gott om tid att göra iordning och rida fram. Träningen började med att Jeanna red Braven, det var första gången hon gjorde det så det var väldigt roligt att se. Hon red och berättade samtidigt vad hon gjorde och hur jag ska lösa vissa situationer. Det var mycket fokus på att han skulle vara framme för skänkeln, eftersom han vanligtvis är ganska lat. Efter ett tag blev han ruskigt fin! När jag satt mig upp igen så kände jag verkligen hur framme han var, det fanns inget spår av bakåt-tänk där inte. 
 
Fick många fina kommentarer från Jeanna. Alltid roligt att få beröm och att någon tycker ens häst är fin och rolig att rida. 

Imorgon bär det av till Nordhalland och Lag-SM med bästa laget. Ser verkligen fram emot den här tävlingen då den är på Elit nivå, det är lagtävling, Jeanna kommer och coachar och det är ett Svenskt Mästerskap. På kvällen imorgon blir det invigning, vilket ska bli roligt. Nu är jag riktigt taggad på årets sista dressyr tävling!

 
  
Grymma Jeanna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0