Styrkor - Positiv Psykologi - Mental träning

Vi fick en uppgift i Mental tränings lektionen i fredags att gå in på en hemsida och göra ett test som skulle visa våra fem främsta styrkor. Jag blev så intreserad av detta så jag gjorde på en gång och mina främsta styrkor enligt detta test var:
 
 
Är inte riktigt chockad över vad jag fick men ordningen kändes som den var i fel ordning. Nr 2 hade jag inte ens haft med på min lista över styrkor, men resten hade nog varit med. Jag har inte tidigare tänkt på vad jag har för styrkor, men nu när jag är medveten om dem känner jag att jag kan utveckla dem.
 
Visste ni? Det är forskat att personer som känner till sina styrkor och sätter nära mål ständigt flyttas framåt är mer framgångsrika. Det är en myt att personer som sätter höga mål är mer framgångsrika.
 
På min lektion fick jag också lära mig att när man använder sig av sina karaktärstyrkor så får man en känsla av "detta är jag" och man får en känsla av upprymdhet. 
 
Ni kan göra testet HÄR. Först måste ni registrera er och testet heter "VIA Survey of Character Strengths".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0