Ryttareliten

Ni kommer tycka att jag är lite efter.. men jag såg precis första avsnittet av Ryttareliten. Har hört från många olika håll att dressyren inte visats på ett bra sätt i programmet, vilket jag kan hålla med om till viss del.
 
Det är skit roligt att ridsporten har fått ett helt eget program, där man kan följa ryttare på elitnivå. Jag tyckte det var mest intressant att följa Lisen & Peder Fredriksson, de är så personliga och bjuder på sig själva. Zetterman bröderna tog upp situationen om sin pappa som jag personligen tyckte var helt onödigt (vet dock att många tyckte det var rörande) och dressyrryttaren framgick lite som en snobb. Missförstå mig inte, jag gillar alla ryttare som är med i programmet men några framgick på ett sätt som jag inte gillade. Jag förstår att just detta har fått negativ respons. Det kändes även som att ryttarna menade att man måste ha pengar för att kunna lyckas inom ridsporten (pengar ger helt klart bättre förutsättningar) annars är det helt omöjligt. Men hur som helst, vet jag att allt kan missuppfattas på TV. 
 
Om jag får säga det själv hade jag tyckt det hade varit otroligt nöjsamt att följa t.ex. Tinne Vilhemlsson eller Rolf-Göran Bengtsson. De är ju sveriges "stjärnor".
 
Nu har jag bara koncentrerat mig på det negativa medans det egentligen finns massor av positiv respons att ge också! Jag gillar att programmet visar hur mycket ryttarna kämpar och hur mycket de satsar. De vågar bjuda på sig själva i motgång och medgång. Det finns inget program som går på tv som lyfter fram ridsporten tidigare, men nu finns det. Så jag hoppas att många människor kan inspireras av dessa ryttare. 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

De kanske frågade Tinne och Rolf-Göran men dem kanske inte var intresserade, eller hur?

2014-03-16 @ 07:13:24
Postat av: Cornelia

De frågade både tinne och minna om de ville vara med men de sa nej så då fick det bli Charlotte...

2014-03-19 @ 23:21:40
Postat av: Frida

Hej! Tänk på att SVT vinklar programmet väldigt mycket. Charlotte är otroligt ödjmuk irl.

2014-04-02 @ 15:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0