känsligt ämne

Hej! Kommer du endast sälja braven när du blir för gammal? varför väljer du roxelina före braven? :) är det för att du ägt henne längre och känner mer samhörighet med henne eller så?
 
 
Jag kommer sälja Braven när jag blivit för gammal. Jag vill satsa inom ridsporten och jag har bara råd att ha en stor häst om jag säljer båda mina ponnyer. Ni kan sälja vad ni vill, att jag "överger" min hästar eller att jag tycker mina hästar är tävlingsmaterial som jag säljer vidare. Men jag älskar mina hästar otroligt mycket, mer än vad jag älskat någon i mitt liv. Att jag skulle älska mina hästar mindre bara för att jag vill nå högt är bullshit. Braven har enorm kapacietet att komma långt och jag tycker det är orättvist mot honom att jag ska rida honom bland stora hästar och aldrig hävda mig där medans han skulle kunna vinna stora ponnyklasser. Han älskar att komma ut på tävlingar och visa upp sig, och att jag skulle kunna ta det ifrån honom är inte rättvist. 
 
Om jag hade råd skulle jag samla på mig all hästar jag köpte, för att jag älskar dom så mycket. Men tyvärr räcker inte ekonomin till det. Min satsning kräver stora uppoffringar. Jag är inte ensam om detta i ridsportens värld.
 
Det där med att jag väljer Roxi framför Braven.. förstår jag inte riktigt. Skulle jag säga det själv är det Roxi som blir lite "utanför" nu mera eftersom jag satsar detta året på Braven. Jag tävlar eller tränar knappt Roxi längre, hon rids men inte lika intensivt som förut. Det är därför bland annat jag kommer sälja henne nu, för jag tycker hon förtjänar mer uppmärksamhet än vad hon får. Jag har egentligen inte tid för två hästar men jag försöker ändå för jag vill ju så gärna ha kvar båda två. 
 
Nu vill jag inte ha några frågor om att Braven ska säljas. Jag har året kvar med honom, låt oss få njuta av den tiden vi har kvar tillsammans. Det är illa nog som det är. Jag älskar honom så jäkla mycket och jag funderar på hur jag ska överleva utan honom. Hans vackra utseende, hans blick när han är busig och glad, att han alltid ska få i centrum av allt, att han på något sätt alltid vill hjälpa till och göra sitt bästa, sättet han visar att han litar på mig och vill vara i min närhet. Fan, nu gråter jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Therese

Det där med att sälja häst för att man vill vidare kan ingen förstå förrän man har gått igenom det själv. Men jag tror att det är som med alla relationer; man måste vilja samma sak för att båda ska må bra. Lyssna inte på folk som inte vet vad dom pratar om !

2014-03-07 @ 11:25:25
URL: http://dorseen.wordpress.com
Postat av: Anonym

Välj att inte svara på frågorna från första början. Alla vet att det är jobbigt och det finns nyfikna kottar överallt. Ta inte åt dig. Skit i dem.

2014-03-08 @ 10:05:18
Postat av: Erika Andersson

Du och dina ponnyer passar som handen i handsken och det ÄR jobbigt att byta häst, men som du säger; vill man bli något inom den här sporten så behöver man byta häst, oavsett om det är ponny eller storhäst. Det kommer vara jobbigt en period, men du kommer släppa det och trivas i storhästvärlden också!
Njut nu av ditt sista ponnyår, se till att visa vart skåpet ska stå och leverera. Jag tror på dig, det vet du!
Kram på dig, vi lär väl ses <3
(Och det där med yttre press, släpp det. Du är duktig hursom, oavsett vilken poäng som står på det där protokollet. Detta år tycker jag du ska NJUTA och släppa den där prestationsångesten.)

2014-03-15 @ 21:48:18
URL: http://eadressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0