Jönköpings meeting dag 2 & 3

Lördag 19/7
 
FEI Lagtävlan
Denna klass gick utomhus på en ridbana en bit bort. Jag och Braaven startade mitt på dagen så det var VÄLDIGT varmt. På framridningen var han okoncentrerad och lite spänd. Gjorde lite lydnadsövningar, vilket gjorde det det bättre men inte helt bra. Inne på banan gjorde vi ett dåligt trav program men ett helt ok galopp program. Tror både han och jag var lite påverkade av värmen.
 
Domare H: 65,256%
Domare C: 67,692%
Domare M: 69,103%
 
Resultatet blev: 67,179% och vi blev placerade som 4:a.
 
FEI Mästerskap
Denna klass gick inomhus där det var svalt och skönt, som tur var. Han kändes fin på framridningen. På banan var han fin men jag red lite slarvigt, mestadels i trav programmet.. Han lyssnade på mig och var lugn. Så jag var nöjd med ritten med tanke på hur klassen innan hade känts.
 
Domare H: 69,512%
Domare C: 66,341%
Domare M: 67,195%
 
Resultatet blev: 67,683% och vi blev placerade 3:a.
 
Söndag 20/7
 
FEI Lagtävlan
Den här klassen vill jag nog stryka ur minnet. Han var helt okoncentrerad på mig och var lite för pigg i galoppen. På framridningen kändes han bra. Men inne på banan så fick vi inte till en bra känsla. Vilket var synd då han var fin när jag började rida. Resultatet blev nästan lika "dåligt" som känslan.
 
Domare H: 65,0%
Domare C: 65,895%
Domare M: 64,103%
 
Resultatet blev: 65,0% och vi kom 10:a av 8placerade. Det var ca 0,09% från placering.. Vilket är hur lite som helst.
 
LA:P1
Jag anmälde mig till den här klassen för ett tag sedan då jag inte trodde jag skulle få plats på alla nationella klasser, men det fick jag. Nu när det gick så "dåligt" i klassen innan fick jag lust att ta revansch. På framridningen kändes han fin, kanske lite trött men det var inte så konstigt efter ett tredagars meeting. Klassen blev fördröjd en kvart så då blev han ännu tröttare. Inne på banan var han jätte matt men han kämpade på bra endå. Skolorna blev förskräckliga.. fick 5,5poäng på någon av dem. Resten av programmet var på en bra nivå. Fick en 9 på ökad skritt direkt från trav. Domaren skrev om det bara hade gällt övergången så hade hon satt 10.
 
Resultatet blev: 69,868% och VINST! Det var väldigt skönt att avsluta meetinget bra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0