Jönköping dag 1

Idag var dag 1 på jönköpings meeting. Började dagen med frukostbuffé och promenad med Braven som jag skrev i tidigare inlägg att jag skulle göra. Hann inte göra så mycket annat än att knoppa Bravens man och fixa mitt hår, innan det var dags för framridning. 
 
På framridningen var han väldigt mjuk och avslappnad, precis som jag vill ha honom i början. Gjorde mycket övergångar och små tempoväxlingar. Red igenom delar av programmet och sedan började jag sätta tryck i honom. Malin hjälpte mig på framridningen, vilket hjälpte såååå mycket! 
 
När det var dags för start var han lite smått rädd när han gick förbi domarna, men det var bara peta till honom med skänkeln så fick jag honom att tänka på annat. Väl inne på banan så var han fin, lite matt i traven kanske för att jag inte red ordenligt. Ställde inte heller igenom ordenligt, vilket jag tappa poäng på. Galopp delen var bra som vanligt. Det blev lite små missar här och där men jag är nöjd!
 
Domare H: 68,205%
 
Domare C: 63,205%
 
Domare M: 67,949%
 
Resultatet blev: 66,453%. Förstår inte riktigt vad domare C tänkte på då det skiljer sig typ 5% mellan bedömningarna.. jaja. Det gjorde att jag inte fick en placering, kom 10:a av 31.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0