Fjord-SM dag 1

Vaknade tidigt idag då vi sov i bilen inatt. Man skulle kunna tro att vår otur inte kunde bli värre (läs tidigare inlägg) men jag vaknade oturligt nog med världens förkylning. Har ont i halsen, hostar och är snorig. Dagen har också varit den varmaste iår så det var inte så mysigt.

Red Roxi en stund på morgonen och lösgjorde henne lite. Därefter försökte vi hitta någonstans att vara utan att bränna upp. Har varit tvungen att skölja av Stina många gånger idag så hon skulle överleva värmen. Mitt på dan fick jag en reaktion på värmen (är överkänsligt, allergisk, mot värme).

Idag tävlade vi en klass för den lilla cupen, LC:1. Jag har inte ridit det programmet sedan 2008, så det satt inte riktigt i huvudet. På framridningen var hon framme för skänkeln och ganska mjuk, som tur var var det svalt i ridhuset. Inne på banan var hon pigg men lite matt av värmen (förståeligt). Det blev lite små missa för jag inte kunde programmet men annars gick det bra. Resultatet blev 67,037% vilket är ganska lågt tycker jag. Hon gick i form, hade bra tryck och takt och gjorde det hon skulle. Domaren ansåg att hon var för låg i sin form vilket drog ner betyget helt.. Vänta lite, måste en häst ens gå i form i LC? Lite för hård var hon mot Roxi. Jag är iaf nöjd med känslan, det var roligt att rida. Jag har inte ridit Roxi mycket de senaste månaderna utan har låtit andra göra det. Självklart har jag ridit henne några ggr i veckan men har inte tränat henne eller ridit igenom programmen. Jag var förkyld och trött. Vad mer kan jag egentligen begära? Vi blev placerade som 4:a av 26starter. Jag är stolt över min fina ponny. :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0