svar från frågestunden del 4

Hur ligger planerna om storhäst? Kommer du att sälja Braven när din ponnytid är över?
 
Till sommaren kommer jag börja leta, då finns tiden att verkligen hitta mina perfekta första stora häst. Jag vill ha en läromästare som är runt 168-170cm. Den ska röra sig trevligt och vara snäll i all hantering, det är typ de krav jag har. Efter ponnytiden (det här året/nästa år) så kommer Braven att säljas. Det tar emot i hjärtat så otroligt mycket att sälja min allra bästa vän, men ska jag fortsätta utvecklas och komma långt blir det ett måste.. Braven älskar att tävla och jag vill inte ta det ifrån honom. Han kan bli nästa internationella stjärna med en annan ryttare, vem vet? Men han kommer alltid kännas som min.
 
 
Finaste B-ponnyn? 
Finaste C-ponnyn förutom Roxi? 
Finaste D-ponnyn förutom Braven?
 
Finaste B-ponny är Bravens pappa, Henfynyw Tywysog (enligt mig):
Tuffe till vänster och Bravis till höger. Sådan far, sådan son.
 
 
Finaste C-ponnyn är Moelgarnedd Montana (enligt mig):
 
Finaste D-ponny är Fix Victoria (enligt mig):
 
 
Från vilka märken köper du dina ridkläder ? 
 
Jag är väldigt förtjust i Kingsland och köper nog mest saker av det märket! Men köper mycket från från Equiline eller Schockemöhle också. Har några få saker från Pikeur.
 
 
Hur ofta tränar du för tränare? Hur ofta hoppar du? 
 
Jag tränar 1-2dagar för tränare, i dressyr då. Hoppat gör jag inte ofta.. men det händer väll lite då och då. Får några stunder där jag vill jätte hoppsugen och måste åka och hoppträna. Braven älskar det också, så kanske borde göra det lite oftare. Dock gör jag ganska ofta cavaletti/bomövningar hemma. 
 
 
Framtidsdrömmar inom ridningen? Kan du tänka dig att arbeta med hästar? 
 
Jag skulle kunna tänka mig att arbeta med hästar, jag älskar livsstilen och hästar. Dock ger det inte en så bra inkomst oftast, så kanske vill fortsätta med ridningen och ha ett jobb vid sidan av? Gud, jag vet faktiskt inte. Jag har några år att fundera på saken. Men drömmen skulle vara att ha en karriär i hästyrket och vara framgångsrik där.
 
 
Framtidsdrömmar karriärsmässigt? Kan du tänka dig att jobba/flytta utomlands? 
 
Om inte ett yrke inom hästsporten, så har jag ärligt talat ingen aning om vad jag vill göra, men det är nog ganska normalt att känna så. Jag skulle kunna tänka mig att jobba utomlands ett tag, men jag vill inte flytta för gott. Skulle vara otroligt roligt att resa mycket i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0