Årsresumé 2014

Listan är snodd från Tyra.

Beskriv året med tre ord.
Svar: Gläjdefyllt, sorligt och kämpigt. 

 

Bästa köpet?
Svar: Mina mysbyxor från Mallorca. Har levt i dem sedan jag köpte dom. 

 

Vilka sånger kommer påminna dig om 2014?
Svar: Superheroes av The Script, Not in that way av Sam Smith, The Nights av Avicii.

 

Vem har du umgåtts med mest?
Svar: 
Pappa, Mira, Joanna och Kline. 

 

Vad var din största tabbe 2014?
Svar: När jag klippte Bravens päls för några veckor sedan så råkade jag klippa av mig en stor del av mitt eget hår. Älskar mitt hår som ni vet, så satt i ett hörn och böt ihop ett tag innan jag reste mig upp och drog mig i kragen och intala mig själv att det inte var största grejen. 

 

Har du haft ett förhållande under 2014?

Svar: Nej. 

 

Vart reste du under 2014?

Svar: Mallorca och Finland. Jag har rest runt till många olika städer/byar i Sverige för tävlingar om det räknas.

 

Vilka ser du som de största händelserna under året?
Svar: Fjord-SM 2014, Elitserien, SM, Lag-SM.

 

Har du blivit bättre på något?
Svar: Jag har säkerligen utvecklats i min ridning och mognat som person. 

 

Vad var extra dåligt med året?
Svar: Att jag jämt och ständigt var/är sjuk pga min sjukdom. Vill hitta en mirakelkur och bli frisk. 

 

Vad var extra bra?
Svar: När jag insåg att det inte är långt kvar till studenten!

 

Lärde du känna några nya människor?
Svar: Jag har lärt känna många nya människor, speciellt på tävlingar. 

 

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Svar: Fick första gången känna på hjärtskärande sorg som jag fortfarande känner av. 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Svar: När mitt lag vann Elitserien och gick vidare till Lag-SM. Det var vårt mål!

 

Vem saknade du?
Svar: Roxelina.

 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?

Svar: Jag tänker försöka vara mer i skolan, plugga mer och bli stolt över mig själv. 

 

Mest stolt över 2014?
Svar: Sista tävlingen med Roxelina. Grät lyckotårar för vår insats som slutade med personbästa, bästa junior och en fjärde plats på SM. Tårarna var även för de 7år vi delat tillsammans och för hur lycklig hon gjort mig. 

 

Högsta önskan just nu?
Svar: Få hem min stora häst som ska bli min nästa stjärna. 

 

Tror du 2015 kommer bli lika bra?
Svar: Förhoppningsvis blir 2015 ett bättre år än 2014. Självklart hade det här året sina ljusa stunder men jag kan inte säga att jag vill leva om det. 

 

Vad kommer du sakna från 2014?

Svar: Alla stunder med Roxelina.

 

Vad spenderade du mest pengar på?
Svar: Ridstövlar.

 

Finns det någonting du ångrar med 2014?
Svar: Ja en grej som jag kommer få bära med mig hela livet. 

 

Blev du kär i år?
Svar: Kanske, nej, ja, kanske..

 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Svar: 25/7-14 ♥

 

Största misstaget?
Svar: Att lita på en kille jag trodde var en av mina bästa vänner. 

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Svar: Pluggat och tränat mer. 

 

Och så slutligen; dina planer inför 2015?
Svar: Hitta en grym bra hem till min Brave Heart, få hem min nya häst och börja tävla med stor häst. På personliga planet vill jag klara av skolan och ta studenten. 

 

Vad vill du säga till dig själv inför 2015?
Svar: Ta dig fan i kragen, res dig upp och kämpa för vad du vill. Strunta om du har ont i magen, det kommer du ha oavsätt om du ligger i sängen, är i skolan eller rider. Ta vara på det underbara liv du lever och var tacksam för det du har. 

 

Hur tror du 2015 kommer bli?

Svar: Säkerligen sorligt igen eftersom jag måste sälja Braven. Men det ska förhoppningsvis bli jäkligt roligt med en ny häst, många tävlingar och nya stora mål. 

 

Vilka förändringar kommer du göra inför 2015?
Svar: Jag ska bli mer aktiv och satsa allt på min ridning. Jag ska kämpa för att nå mina mål och inte ställa för höga krav på mig själv. Ponny ska bytas mot stor häst. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag?

Svar: Jag var först i skolan halva dagen. Sedan var jag i stallet med Braven. På kvällen åt jag och familjen på vapiano i Gamla stan. Jag och syrran beställde drinkar eftersom jag fyllde 18år!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0