Man måste våga chansa för att vinna

Senaste dagarna ha jag spenderat hemma, i stallet och på kör skolan. Orkar seriöst aldrig gå ut på dagarna längre, det är för varmt och jag står inte ut med värmen. Min överkänslighet mot värme blir inte heller bättre för att det är kok hett ute. Jag ligger hellre inne på sängen där det är svalt och kollar på film, eventuellt vara med kompisar. Var och kolla på bio med syrran igår, v i såg How to train your dragon 2 och den var sååå bra. Lätt en av de bästa animerade filmerna som gjorts. Har hunnit tagit tre kör lektioner och det går bättre och bättre. Snart kanske jag får mitt efterlängtade körkort?
 
All träning inför SM med Braven går enligt planerna. Bara för att variera vår intensiva träning så tog jag en hopp lektion som gick galant, Braven blev hur lycklig som helst. Igår red jag på banan och JÄKLAR vilken fin häst jag hade. Idag skritta jag ut och imorgon blir det träning för Ulrika. Min planering såhär inför årets viktigaste tävling är:
 
Söndag: Träning för Ulrika
Måndag: Skritta ut
Tisdag: Träning för Ulrika
Onsdag: Avfärd till SM på Åsbo Ryttarförening
Torsdag: Jogging med lösgörande arbete (Invigning och besiktning sker samma dag)
Fredag: Tävling kval 1, preliminär startid kl. 10.51
Lördag: Tävling kval 2, preliminär starttid kl. 11.47
Söndag: Tävling, A- eller B-final
 
På träningarna är det fokus på att hålla honom mjuk och ha tryck. Inga hårda pass för risk för träningsvärk eller miss kommunikation. Ska hålla honom glad och nöjd. På SM iår så ska jag satsa, inte "feg rida" som jag brukar göra ibland. Måste våga att chansa. Braven är i sitt livs form och jag hoppas vi har oddsen på vår sida. Nu är det allt eller inget.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Stina

Har följt er ett bra tag så det ska bli jätteroligt att få se er i verkligheten! :)

2014-08-12 @ 18:43:41
URL: http://stinafoto.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0