Grums tävling - förra helgen

Jag skrev aldrig om hur det gick sista dagen på tävlingen i Grums förra helgen, så tänkte göra det nu. Första klassen så var han faktiskt rätt fin på framridningen, men jag hade väldigt låga krav då jag inte tyckte det gick bra dagen innan och anläggningen inte passar honom överhuvudtaget (han blev skrämd av allt: kor, får, grisar, fläktar, traktorer m.m.). Jag tyckte vi gjorde en relativt bra ritt med tanke på allt, men slutade ändå på bara 63,7%. Det var lite dåligt betalt.
 
Andra klassen var ju KURen. Braven var riktigt trött, kände att jag inte kunde sätta tryck i honom och han orkade inte riktigt samla sig i galoppen. Vi gick in och gjorde vårat bästa, resultatet blev 65,250%. Vilket jag var nöjd med!
 
Sammanfattat så kan jag säga att förra helgen var en svacka för oss, vi åkte dit och förväntade oss lite mer. Lilleruds anläggning är inte den optimala för Braven, han blev väldigt stressad och rädd för allt. Framöver måste jag tänka efter var tävlingarna håller hus så att Braven får en lite icke-stressad miljö.
 

Kommentarer
Postat av: Christina Blomquist

Jag har kikat på dina resultat den här helgen (27) och hoppas så att du är nöjd. Så bra procent!! Grattis!

2014-04-27 @ 18:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0