de senaste dagarna

Tänkte berätta för er vad jag gjort de senaste dagarna, ni vet ju knappt då jag inte skrivit någonting. I söndags tränade jag på morgonen med båda hästarna, vilket gick rätt bra! Red igenom FEI Lagtävlan & Mästerskap med Roxi. Hon var lydig, uppmärksam och duktig. Därefter red jag igenom mitt FEI KUR program med Braven, han var skit jobbig (ouppmärksam och het). När träningarna var klara så åkte jag hem och sen till stan med Linnea. Vi åt på buffé på en kinaresutrang, och jag tror jag aldrig har ätit så mycket i hela mitt liv som jag gjorde då. Senare på kvällen gick vi på bio, vi såg Noah. Den var riktigt bra, dock väldigt sorlig tycker jag. 
 
 
I måndags gav jag mig själv sovmorgon och red ut på Braven med Linnea vid lunch ungefär. Vi skrittade ut en timma i skogen (Becka red Roxan). Resten av dagen så läste jag och kollade på serier. I tisdags hade jag en lat-dag, jag gjorde i princip ingenting förutom att jag tränade Braven på kvällen. Träningen gick så jäkla bra! Red igenom vårt KUR program igen, och när jag var klar så stod Ulrika upp och applåderade. Hon sa att det var det bästa program jag någonsin ridit, vilket var otroligt roligt att höra. 
 
 
Igår (onsdag) så började dagen med att cykla till stallet runt halv 11. Jag red ut på Roxi en bra sväng, hon var super pigg och glad över att få komma ut i skogen. Sen mockade jag, fixa vatten och gjorde hö & kraft. När allt var klart så skrittade jag ut på Braven i ca 45min. Därefter så började jag packa och göra iordning utrusningen inför meetinget i Grums fre-lör. Jag cykla hem och där väntade min kompis Anna på mig. Vi gick och köpte kakor och Ben&Jerry och gick till busviken där vi satt på bryggan vid vattnet och bara myste i några timmar. Sen gick vi hem och kollade på några filmer innnan hon åkte hem igen. 
 
 
Idag så fick jag sovmorgon igen innan vi skulle åka till tävlingen. Åkte till stallet vid 11 där jag  tvättade Braven och packa det sista. Nu sitter vi i bilen med Braven bak i transporten och så kommer vi spendera de kommande timmarna innan vi är framme vid Grums (typ Karlstad). Vi har haft lite otur eftersom det hade förekommit en biolycka vid Södertälje så det var lååååång kö. Men nu flyter det på igen och vi beräknar att vara framme ca 18.30, då ska jag packa upp och rida Braven.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0