hemma!

Som jag berättade för er här på bloggen började jag ha sjukt ont i magen i fredags (notera att det var fredagen den trettonde). Under lördagen och söndagen kände jag samma sak, jag hade inte heller kunnat äta någonting. Jag tävlade med Braven på söndagen och det gick ju åt skogen, kunde inte prestera överhuvudtaget. När jag vaknade i måndags skulle jag ta ett glas mjölk, tog en klunk och det var då min mage sa emot ordentligt. Det gjorde så ont att jag grät. Då körde pappa in mig till st Görans. 
 
När vi kom dit tog dem min puls, blodtryck, blodprov och kände på min mage. Jag trodde inte jag var så sjuk som jag var.. för jag blev rätt chockad när de valde att lägga in mig på sjukhuset och fick dropp direkt. Under de här tre dagarna har de gjort två stora undersökningar. Den ena var extremt vidrig och äcklig, speciellt förberedelserna. 
 
Jag stannade på sjukhuset i tre dagar. Sista natten var den värsta av alla stunder där, jag fick ganska mycket morfin mot min smärta men det fick istället motsatt effekt och jag blev väldigt väldigt dålig. 
 
Först trodde de att det var något fel med min blindtarm, sen trodde de att jag kanske hade en sjukdom, men till slut kom de till att jag hade inflammation i min tjocktarm (orsakat av något jag ätit). Det är ganska allvarligt och smärtsamt men det borde vara borta efter 1-2veckor. Tur i oturen helt enkelt. 
 
Under de senaste dagarna har jag fått uppleva de värsta smärtorna jag någonsin känt. Den smärtan önskar jag inte ens min värsta fiende. 
 
Men nu är jag hur som helst hemma igen. Mår ganska bra, dock lite ont i magen. Jag har lyckats få i mig lite soppa och dricker en massa. Känns så jäkla skönt att vara hemma igen, sova i sin egna säng och få träffa hästarna igen. Två positiva saker med den här upplevelsen är att jag inte längre är sprut rädd och jag har lyckats gå ner 4-5kg utan att behöva röra mig, haha!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0